Strona startowa

Design by Śliwka Nałęczowska 2020 – kolejna edycja, kolejny rekord

2020-05-19

Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska, promujący młodych twórców i umożliwiający im rozwój oraz wzbogacanie portfolio, jest coraz bardziej rozpoznawalną i cenioną  marką  w świecie grafiki i designu. Jego III edycja okazała się wielkim sukcesem. Pasjonaci grafiki i designu zgłosili rekordową liczbę plakatów zainspirowanych hasłem „Śliwka Nałęczowska jest kobietą!”.

 

Spośród 2874 zgłoszeń 2466 projekty spełniały kryteria formalne i zostały poddane ocenie jury - m.in. cenionego artysty grafika Andrzeja Pągowskiego, uznanej projektantki graficznej i ilustratorki Beaty Śliwińskiej „Barrakuz” oraz dziekana Wydziału Wzornictwa, byłego rektora warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych prof. Ksawerego Piwockiego. Członkowie jury byli pod wrażeniem ogromnej liczb nadesłanych plakatów, zwrócili uwagę na duże zróżnicowanie prac i wiele interpretacji tematu, jednocześnie potwierdzili dużą wartość tego typu konkursów dla młodych artystów.

 

W III odsłonie Design by Śliwka Nałęczowska tryumfowała Justyna Cychowska. Laureaci pierwszych trzech miejsc odebrali nagrody finansowe (odpowiednio 10 tys., 7 tys. i 5 tys. zł) oraz słodycze, a autorom prac, które uplasowały się na pozycjach od czwartej do dwunastej przyznano zapasy królowej pralin - Śliwki Nałęczowskiej.

 

III edycja konkursu zyskała szerokie wsparcie medialne i PR. Została przeprowadzona pod patronatem merytorycznym warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych oraz Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej. Patronat medialny nad akcją objęły: GRAFMAG, OOH Magazine i polki.pl.